אנו מתמחות בעיצוב בתים קטנים המציע דו שיח פורה המייצר ללקוחותנו מוצר שלם על פני סקאלה של סגנונות, כי הכל עובר יותר מעיבוד של זוג עיניים יחיד. תכנון הבית נעשה בשיתוף פעולה עם הלקוח ויצירת דיאלוג עמו, תוך הכוונתו להגשמת חלומו ומיצוי הפוטנציאל בין המבנה לסביבתו מתוך התחשבות בתקציב.

עיצוב בתים קטנים

יכול להתאים לכולם. כשהאדריכל מספיק יצירתי- הכל אפשרי!

בית הוא תמיד מרכז החיים שלנו. למי באמת חשוב מה גודלו? הרי כולנו גדלנו בבתים קטנים, לפעמים צפופים ובעיקר מה שהיה חשוב לנו בבית הוא שהיווה לנו מקום שחווינו בו חוויות ילדות, שם צמחנו, שם התעצבנו שמחנו, שם התרגשנו לחזור כל פעם מחדש.
המושג בית מתרגם לכל מקום שכולל חדר לארח בו, חדר לבשל בו, חדר לאכול בו, חדר להתרחץ בו וחדר לישון בו. מקום כזה יכול להיות גם בשטח של 30 מ"ר, בדומה לדירות חדר בתל אביב, או בשטח 70 מ"ר , או דירות של 100 או 120 מ"ר ובהמשך יכול לגדול להרבה יותר כגון בתים, וילות יוקרה ואחוזות למינהן שגודלם יותר מ 400 מ"ר ועוד הרבה יותר.

את וילות היוקרה נשאיר למאמר ניפרד. (ראו מאמר "תכנון וילות יוקרה- מאמר מס 5). ננסה לסקור מהם הנושאים החשובים בתכנון בתים קטנים.

עיצוב בתים קטנים ניתן למצוא:

1. בערים הגדולות והצפופות כאשר קיימת מצוקת מקום
2. באזורי הפריפריה במושבים/קיבוצים למשל, לעיתים התכנון עבור משפחות דלות אמצעים ולחלופין עבור משפחות בעלות אמצעים לצורך השכרה.
לבונים בית קטן, עיצוב בתים קטנים הוא תחום משמעותי שיכול לשנות את אורח החיים בצורה קיצונית הן ברמה הפונקציונאלית והן ברמה האסתטית.

ננסה לסקור כמה פרמטרים בתכנון בתים קטנים:

• חשוב בראש ובראשונה להכין ניתוח של הדירה/השטח הקיים, לאתר מקור אור טבעי, גבהים, ומימדי תלת מימד של המקום הקיים.
• להכין ניתוח שימושים של הלקוח כדי לחבר את המקום לפרוגרמה.
• להכין תכנון אדריכלי יצירתי/גמיש/ורב תכליתי שיאפשר שימושים מקבילים (למשל בדירות אורבניות מאד קטנות ניתן לשלב שולחן שיכול להתקפל ולהפוך למיטה בהמשך).
• לעצב הדירה בחכמה ובתבונה ללא העמסת החללים.

מוזמנים להציץ בבתים קטנים מעוצבים בקיבוץ: "בית אל צמרות העצים"- עיצוב בית פרטי קטן של 128 מ"ר. בית שהיה פעם מחסן. ולאור מצוקה כלכלית של המשפחה הותאם לצרכיה העדכניים.
בנוסף מוזמנים להציץ "בבית שליד המנגו"- דירת גן דו משפחתית בקיבוץ בת כ 78 מ"ר שעוצבה במיוחד למשפחה התבגרת.